Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-02-10

Jak rozliczyć się z pracownikiem przechodzącym na emeryturę?

1. Założenia
Pracownik od 6 lutego 2006 r. odchodzi na emeryturę (jest to ostatni dzień jego pracy). Jest zatrudniony na 3/4 etatu. Pracuje 5 dni w tygodniu po 6 godzin.
Wynagrodzenie pracownika jest określone w stałej miesięcznej stawce i wynosi 750 zł. W ciągu 3 miesięcy poprzedzających miesiąc rozwiązania umowy nie otrzymał żadnych dodatkowych składników wynagrodzenia i przepracował pełne trzy miesiące.
Pracownik ma prawo do odprawy emerytalnej oraz ekwiwalentu pieniężnego za 8 dni niewykorzystanego urlopu wypoczynkowego zaległego i bieżącego.
2. Odprawa emerytalna
Odprawa pieniężna przysługuje w wysokości jednomiesięcznego wynagrodzenia. Oblicza się ją z uwzględnieniem zasad obowiązujących przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00