Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2004-01-01

Co z dyżurami pracowniczymi po zmianie Kodeksu pracy?

Dyżur pracowniczy polega na pozostawaniu pracownika w dyspozycji pracodawcy, w oczekiwaniu na konieczność wykonywania efektywnej pracy, która to konieczność może jednak wcale nie nastąpić. Dyżur może być pełniony jedynie poza normalnymi godzinami pracy.

Pracodawca ma prawo do zlecenia pracownikowi pełnienia dyżuru („pracodawca może zobowiązać”). Pracownik nie może zostać zobowiązany do pełnienia dyżuru obejmującego gotowość do wykonywania innej pracy, niż określona w jego umowie o pracę. Dyżur nie może naruszać zagwarantowanego przez Kodeks pracy prawa do wypoczynku pracownika.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00